zondag 4 februari 2018

This week...

gekeken


Ik keek naar het tweede seizoen van Stranger Things. De meeste onder jullie hebben vast al wel over de befaamde serie gehoord. Het eerste seizoen vond ik fantastisch! Het was alles wat ik nodig had om even aan de toch wel zeer stresserende werkelijkheid te ontsnappen. Maar zoals bij veel series was het tweede seizoen toch niet zo goed. Niet dat het slecht was, het viel gewoon een beetje tegen na het briljante plot van het eerste seizoen.

Misschien minder bekend bij mijn Nederlandse lezers is de serie Before we die. Zaterdag werd de finale uitgezonden op Canvas en ik zat samen met mijn moeder voor de tv gekluisterd. Before we die is een zweedse misdaadserie. De zoon van een gemotiveerde recherche is infiltrant binnen een misdadige familie. Veder ga ik niet al te veel over het plot zeggen. ;) Maar voor fans van Scandinavische series is het zeker een kijkje waard!


geluisterd


Op Spotify ontdekte ik die nummer van Dodie. De Britse Youtuber en zéér getalenteerde muzikante. Ik ben gek op al haar nummers en op haar kanaal. Maar dit springt er voor mij echt uit. Raar dat ik het dus nog niet had gehoord en ik Spotify dus ook zeer dankbaar.




gewerkt


Deze week was ik vooral bezig met het maken van een leertool voor mijn opleiding. Aangezien bloggen toch wel echt m'n ding is, koos ik ervoor om een blog te ontwikkelen met een verzameling van allemaal leertips. Hoewel hij dus nog onder constructie is, en aan enkele voorwaarden moet voldoen om gepast te zijn voor de opdracht is hij niet voor iedereen even bruikbaar. Maar zit je nog op de middelbare school en ben je nog op zoek naar leertips dan kan je zeker een kijkje nemen. Misschien heb je er nog wat aan!
leertool.wordpress.com


was ik jarig


Ik werd 23. Ik heb verjaardagen nooit echt zo heel belangrijk gevonden. Ik ben gek op Kerstmis en Sinterklaas, maar m'n verjaardag hoef ik niet uitgebreid te vieren. M'n broer en zijn nieuwe vriendin kwamen langs om vol-au-vont met frietjes te eten. Verder kreeg ik van m'n moeder een heel lief kaartje en leuk tijdschrift. Van mijn vader kreeg ik een boek dat hij een kwartier ervoor was gaan kopen en zelfs niet had laten inpakken. Dat klinkt misschien alsof hij niet om me geeft, maar dat is echt gewoon heel typisch voor m'n vader. En dus eigenlijk best wel schattig.


gelezen


Het boek van mijn vader moet nog even wachten. Ik las deze week 'De jacht op het verloren schaap' uit. Geschreven door mijn favoriete auteur en rolmodel: Haruki Murakami. Er komt nog een uitgebreide review online. Maar ik kan nu al zeggen dat het een typische Murakami is en ik héél enthousiast ben. Ik ging meteen verder met 'Dance dance dance' die logisch aansluit bij 'De jacht op het verloren schaap'. Over enkele dagen staat de volledige review dus online!

Over Murakami gesproken, ik had ook nog dit gesprek op Tinder:
"Hey ik ben ook gek op origami!"
"Juiste taal, verkeerde woord"
"Nee ik heb Norwegian woord gelezen, 
en dat kan je toch voor niets anders gebruiken"

Ik hoef je niet te vertellen dat ik hem verder genegeerd heb? ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten